Life

Life

środa, 19 grudnia 2012

Szaleńcy z bronią

W tym roku często myslę o USA. Właśnie mija 10 lat (już??!!!!), kiedy byłam tam po raz pierwszy, gdy mieszkałam tam przez rok.
Teraz - gdy doszło do tej strzelaniny w szkole w Newton - wracają też moje wspomnienia z października 2002, gdy w Maryland, Virginii i okręgu D.C. grasował inny szaleniec z bronią. Przez 23 dni wszyscy byli sparaliżowani strachem, bo anonimowy snajper atakował w zupełnie nieprzewidywalnych miejscach, strzelając do przypadkowo wybranych ofiar bez względu na płeć, rasę czy wiek. Strzelał z ukrycia przed sklepami, na stacjach benzynowych, na ulicach... Ludzie bali się wychodzić z domów, ja sama z dziećmi, którymi się opiekowałam wtedy-siedziałam tylko w domu, przedszkole zostało zamknięte. Zajęcia popołudniowe w szkole, gdzie miałam kurs "English as a second language" zostały odwołane na 2 tyg, w szkołach nie odbywały się żadne zajęcia na otwartym powietrzu. Po benzynę do samochodów jeździł tylko ojciec dzieci (pewnie też miał stracha). Staraliśmy się nie robić zakupów, nic. Najgorsze było to, że nie byo wiadomo gdzie i kiedy znowu zaatakuje... Gdy każde wyjście z domu grozi śmiercią, trudno jest zachować spokój, wierzcie mi.

Śledztwo powoli jednak szło do przodu i w końcu złapali ich (bo było ich dwóch: John Allen Muhammad i jego 17 letni pasierb Malvo). Do ludzi strzelali z bagażnika swojego samochodu. Zdążyli zastrzelić przez te dni 10 osób a 3 ranili.
Wszyscy odetchnęli z ulgą. Powoli można było wyjść w spokoju na ulice i wrócić do normalnego życia. Za pięć dni było Halloween i dzieci mogły chodzić na trick-or-treat.
John Allen Muhammad został skazany na karę śmierci, którą dokonano w roku 2009. Natomiast Malvo został skazany na karę dożywotniego więzienia. W 2003 nakręcono film tv D.C.Sniper: 23 Days of Fear.

3 komentarze:

  1. Radosnych Swiat zycz Ataner.

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, ale niesamowite wspomnienia! Koniecznie obejrzymy film z L.
    A w miedzyczasie - Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję dziewczyny za życzenia! Trochę późno, ale mam nadzieję, ze Wam też miło minęły Święta!

    OdpowiedzUsuń